onsdag 14 maj 2008

#83 Prong - Cleansing (1994)

För mig tidigare obekanta Prong spelar någon form av groovig industriell hårdrock. Riffandet påminner i sina bästa stunder om Panteras, fast på ett väldigt rakt, fyrkantigt och ärligt talat ganska tråkigt sätt. Låtarna har en del sköna partier, men det brakar liksom aldrig loss ordentligt.

Om jag kunde faxa tillbaks till 1994 så skulle jag, av omtänksamhet självklart, tipsa Prong om att skriva lite starkare refränger. Och att variera tempot inom låtarna. Och att skippa samplingarna. Prong och jag kommer nog inte bli kompisar ändå. Synd.

Minnessvärda spår: No Question, Whose Fist Is This Anyway?

Last.fm
Wikipedia

1 kommentar:

Anonym sa...

Någonstans mellan de desperata försöken att låta så tuffa som möjligt och whacka whacka-gitarrerna ("Broken Peace") brister det.

Vad vill Prong mig?

Det finns helt enkelt ingenting som engagerar.